Thailand Platz 3 der Länder mit den meisten Verkehrstoten

Sehenswürdigkeiten und Dies und Das

piihan
Deaktiviert

Re: Thailand Platz 3 der Länder mit den meisten Verkehrstote

Beitrag von piihan »

Nachdem vor ca. einer halben Stunde ein Rettungswagen in schneller Fahrt und volles Programm der Sirene (akustischen Alarmierung) am Haus vorbei geflitzt ist und die Leute mir berichtet haben, dass sich am Dorfeingang ein tödlicher Verkehrsunfall, von zwei jugendlichen ereignet hat, welche sich frontal mit ihren "Töfflis" gerammt haben. :(

Muss man aus den momentanen Berichten aus den Medien feststellen, dass es der Regierung trotz verschärfter Kontrollen und Maßnahmen, wie die Beschlagnahme von Fahrzeugen, nicht gelingen wird, die Anzahl der Verkehrsunfälle über die Songkran-Feiertage dieses Jahr zu senken. :((

"Vielleicht die Hitze und zuwenig "Wasserspiele" :-s

Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

piihan hat geschrieben:....Muss man aus den momentanen Berichten aus den Medien feststellen, dass es der Regierung trotz verschärfter Kontrollen und Maßnahmen, wie die Beschlagnahme von Fahrzeugen, nicht gelingen wird, die Anzahl der Verkehrsunfälle über die Songkran-Feiertage dieses Jahr zu senken.
Noch sind die gefährlichsten 7 Tage nicht vorüber .... allein mir fehlt der Glaube.
Und zu meinem Entsetzen stelle ich bei mir fest - es ist mir irgendwie egal geworden.
Ich bleibe seit Jahren während Songkran zu hause.
Wenn es selbst der PM/General nicht fertig bringt seine Landsleute zur Raison zu bringen .... sollen die sich doch über den Haufen fahren ..... die da draussen....
L-)

Wenn es unter den Todesopfern möglichst viele Besoffene hatte, dann wird es ja inskünftig sogar wieder etwas sicherer auf den Strassen.

Ach ja - Sam kann ganz schön bitterböse zynisch argumentieren (....).
:-o

Thailand härtet eben auch ab - hätte ich vor 5 Jahren auch noch nicht geglaubt.
:-?
Gruss
Sam UTH

Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Quelle: Thairath 15.04.2016

Swiss man dead as family outing ends in pick-up tragedy in Udon Thani

BANGKOK: -- A Swiss man was among two dead as a pick-up overturned and rolled throwing out a dozen family members on the Udon - Nong Khai road Thursday night.

The driver is facing charges of negligent driving causing death and police suspect alcohol, Thairath reports.

The tragedy happened as the Nissan pick up returning from a trip to "Pattaya 3" hit a barrier and rolled. In the back were family and friends of Mario Paravicini,51, from Switzerland who was found dead at the scene along with Ditnon Sae-Ngow,29, from Pathum Thani.
swiss.jpg
swiss.jpg (20.04 KiB) 2917 mal betrachtet
Mr Paravicini's wife Wandee Chaichiangpin, 40 was injured along with ten others who were thrown out of the vehicle as it failed to negotiate a bend at high speed in the Kham Bong district. Three of the injured were aged five, six and eleven with the others being adults.

All were sent to a local hospital.

The driver Pisanu Khongman, 27, was arrested and charged with negligent driving causing death. Police said he was drunk after the family outing as they all returned home to Udon.
Quelle: Bangkok Post 15.04.2016
Quelle: Bangkok Post 15.04.2016
1677965.jpg (117.56 KiB) 2917 mal betrachtet
Gruss
Sam UTH

ZH-thai-fun

Beitrag von ZH-thai-fun »

Hätte ja denken können das ich hier immer zu spät bin mit News.
Hab die Geschichte mit meinem Landsmann und Unfall gerade auch anderswo (in Deutsch) gepostet... kann dort halt nicht mehr löschen. Sorry.
Grenzen sind imaginär. Darum, fließt Wasser, Mammon und Blut.

Ecki

Beitrag von Ecki »

statistik.JPG
statistik.JPG (25.43 KiB) 2893 mal betrachtet
2015 gab es in D ca 3500 Verkehrstote. Überraschend bzw. erschreckend fand ich diese Statistik. 1970 waren es in D 400 pro Woche
Grund für den Rückgang ist sicherlich eine Art Verkehrserziehung - fahren mit Alkohol ist nicht mehr "in". Dann aber auch die erheblich verbesserte passive Sicherheit - Gurtpflicht, Airbag

Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Kleiner Hinweis am Rande
Richard Barrow hat gestern folgendes getwittert:

Richard Barrow ‏@RichardBarrow · 15. Apr. 2016
143 people died at scene of accident, 17 died on the way to the hospital, and 99 died at the hospital. Deaths on following days are counted.

Leider gibt Richard Barrow dazu keine Quelle an. Das er aber selten daneben liegt kann man davon ausgehen, dass die Information stimmt.

Das wäre im Vergleich zu den Vorjahren eine Neuerung in der Zählweise.
Bis jetzt wurden nur diejenigen gezählt, die direkt am Unfallort verstorben sind. So zumindest die landläufige Meinung.
Es ist also irgendwie logisch, wenn aufgrund der neuen Zählweise die Songkran-Zahlen heuer deutlich höher ausfallen.

An der nationalen Tragödie ändert dies freilich nichts. Die war schon seit Jahren unfassbar gross.
:-?
Gruss
Sam UTH

Kurt
Deaktiviert

Beitrag von Kurt »

Wenn das so ist, dann ist/waere diese (neue) Zaehlart schon richtig.

Tod in Folge eines Unfalles. Sofort an Ort oder spaeter.

Da steht die Frage : wie lange spaeter ?

Ein Onkel meiner Frau wurde an einer Ampel wartend und hinten
auf einem Motobike sitzend, angefahren.

Schwer verletzt. Diagnose = Huefte zerschmettert.
OP.....ein Stueck Eisen eingesetzt. Fertig.

9 Monate spaeter stirbt er an "Inneren Verletzung", die am Unfalltag
NICHT "gesehen" wurden.

Einer mehr.

Aber nicht in der Statistik.

Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Die Schlussabrechnung liegt vor.

Bangkok Post
Published: 18/04/2016 at 02:26 PM
Online news:

Road toll soars to record 442 killed over Songkran

A total of 442 people were killed in road accidents across the country during the "seven dangerous days" of Songkran which ended on Sunday, up a huge 21.4% on last year despite the government's intense road safety campaign.

There were 3,447 road crashes, from which 3,656 people were admitted to hospital for treatment of serious injuries, from April 11 to April 17, Interior Minister Anupong Paojinda, chairman of the Road Safety Directing Centre, said on Monday.

Four out of every five accidents involved motorcycles. A total of 442 people were killed, he said.

The number of accumulated road accidents, fatalities and serious injuries across the country this year was higher than the same period last year. In 2015 there were 3,373 road crashes, 364 deaths and 3,559 serious injuries during the same period.

Gen Anupong said a total of 45 people were killed and 385 injured in 343 road accidents nationwide on Sunday alone, the final day of the government’s one-week campaign to promote road safety during the water festival under the slogan “Songkran Safety, Thai Culture Promotion and Traffic Discipline’’.

The figures were compiled by Road Safety Directing Centre of the Department of Disaster Prevention and Mitigation.

Chiang Mai had the most accidents over the seven days, with 168 crashes, and recorded the most serious injuries with 175 people admitted to hospital. Bangkok and Nakhon Ratchasima had the highest number of deaths at 19 each.

Four provinces -- Trat, Yala, Ranong and Nong Bua Lam Phu - had no reported road deaths.

Drink-driving remained the biggest single cause of road crashes, blamed for 34.09%, followed by speeding at 32.93%. Most crashes involved motorcycles (80.67%), followed by pickup trucks (8.85%).

Just over half of the road casualties (52.8%) were working-age people, according to the Road Safety Directing Centre. Most accidents occurred on main roads (64.49%), and the peak time for crashes was between 4pm and 8pm.

Gen Anupong said he had ordered provincial authorities to study and analyse road accident statistics from this year’s Songkran festival for use in drawing up short- and long-term measures to reduce risk factors that increase the risk of accidents, including drink-driving and speeding. There might need to be amendments to the law and strict enforcement.

Transport agencies have been asked to upgrade high-risk areas on roads to reduce the likelihood of accidents, he said.

Chayapol Thitisak, deputy interior permanent secretary, said the Road Safety Directing Centre would analyse the crash statistics and use provinces with zero fatalities as a role model in setting guidelines for sustainable road safety.

Chatchai Promlert, director-general of the Department of Disaster Prevention and Mitigation, confirmed drink-driving and speeding were major causes of road crashes during the Songkran festival. More than half of the fatalities died at the scene of the accident.
http://www.bangkokpost.com/news/general/937789/road-toll-soars-to-record-442-killed-over-songkran
http://www.bangkokpost.com/news/general/937789/road-toll-soars-to-record-442-killed-over-songkran
1684229.png (62.3 KiB) 2813 mal betrachtet
1684285.png (52.96 KiB) 2813 mal betrachtet
Gruss
Sam UTH

Samuel
Deaktiviert

Beitrag von Samuel »

Hinweis zur Zählweise:

Please note, deaths are counted even if they died the following day. For example, if they had an accident on day 1 and died later on day 2, then they will be included in the day 2 statistics. However, anyone who died after the “7 dangerous days” are not counted in these statistics.
  • 344 of the dead were male and 98 female
  • Most deaths were in the age group 50 upwards (29.64%), followed by 20-24 (16.29%), 30-39 (15.16%) and 40-49 (14.03%)
  • 58.82% of people died in the sub-district (tambon/khet) where they live
  • 70.59% of the people that died were the drivers, followed by passengers (21.72%), and pedestrians (6.11%)
  • 64.77% of vehicles involved in fatal accidents were motorcycles, followed by pick-up trucks (15.72%), cars (11.92%), and vans (1.36%)
  • Six bicycles were involved in fatal accidents (1.63%)
  • Most fatal accidents were caused by speeding (40.27%), followed by cutting in (18.81%) and drunk driving (17.27%)
  • 143 motorcyclists who died weren’t wearing a helmet
  • 58.08% of fatal accidents happened on highways
  • 67.40% of fatal accidents happened on straight roads followed by 20.27% on bends
  • Most people died at scene of accident (53.17%), followed by at the hospital (40.27%) and on the way to the hospital (6.56%)
  • Most fatal accidents happened between 4pm and 8pm (21.64%) followed by midnight-4am (21.10%)
  • Most people died in Bangkok and Nakhon Ratchasima (19), followed by Phichit (17) and Kanchanaburi & Chiang Rai (15)
So und nun können wir wieder zur Tagesordnung übergehen, die da wäre......

What’s it like on a normal day?
  • Between October 2013 and September 2014, there were a total of 6,985 deaths on the roads in Thailand. This averages at 19 deaths per day.
  • In April 2014, there were 602 recorded deaths in road accidents. This averages out at 20 per day. On Day 2 of Songkran this year, 64 people died in just one day.

Weiteres Zahlen- und Informationsmaterial > Richard Barrow's Webseite

Das Gemetzel ist vorbei.
Wünsche allerseits gute und sichere Fahrt.

:wai:
Gruss
Sam UTH

thaithom
Deaktiviert

Beitrag von thaithom »

Ich habe über Songkran auf der Strasse zwei Situationen erlebt, die mich dazu bewogen haben, über eine automatische Kamera im Auto nachzudenken.
Beide Male hätte ich wahrscheinlich ohne Glück sowie schnelle und richtige Reaktion einen Menschen totgefahren oder zumindest schwer verletzt.
Und beide Male war weit und breit niemand sonst in der Nähe, der eine Aussage zum Fehlverhalten der Motorradfahrer hätte machen können.
Meine Fragen dazu:
- Sind solche Videos beweiskräftig und werden sie überhaupt auch zur Kenntnis genommen?
- Gibt es etwas Spezielles, das ich beim Kauf berücksichtigen muss?
Wer hat da Erfahrungen?
Gruss Thomas
"Kun Chang"
Antworten

Zurück zu „Südostasien und Thailand allgemein“ | Ungelesene Beiträge